niedziela, 14 grudnia 2014

Jak zrobić... polną podstawkę?


Witajcie! Dziś pragnę Wam zaprezentować mój sposób na stworzenie podstawki utrzymanej w polnej konwencji. Można ją wykonać prosto i szybko, jest idealna do modeli służących do gier bitewnych. Jest prosta ponieważ nie jestem fanem widoku armii szkieletów przeprawiających się na wyposażonych w pół cmentarza podstawkach przez rzekę. Nie przedłużając, zapraszam!
W celu wykonania projektu potrzebujemy: -klej cyjanoakrylowy typu „Kropelka”; -klej wikol; -piasek; -farby akrylowe: brązowa, żółta, biała, czarna, szara; -korek; -trawkę elektrostatyczną.

Krok 1

Do podstawki za pomocą kleju cyjanoakrylowego przyklejamy kawałek korka mający imitować skałę. Ja wykorzystałem korkową tackę. Resztę powierzchni podstawki pokrywamy klejem typu wikol, a następnie posypujemy piaskiem. Starajmy się korzystać z maksymalnie drobnego piaseczku. Ja miałem szczęście, ponieważ podczas spaceru znalazłem wyróżniający się, białawy piaseczek nawieziony na pobliską piaskownicę. Tym, którzy mają mniej szczęścia podczas spacerów, polecam zakupienie takiego mielonego piasku w najbliższym sklepiemodelarskim.

Krok 2

Całość podkładujemy czarną farbą. Ja wykorzystałem stworzoną specjalnie do podkładowania Negro Black z firmy Vallejo.

Krok 3

Piasek pokrywamy farbą brązową ,zaś skałę drybrushujemy kolorem szarym. Ja wykorzystałem w tym celu Leather Brown i Basalt Grey z palety Vallejo. Początkujących informuję ,że drybrush polega na pocieraniu powierzchni, jak wskazuje nazwa, suchym pędzlem, na którym znajduje się zaledwie odrobina farby. W efekcie farba odkłada się na najbardziej wyeksponowanych fragmentach. 

Krok 4

Piasek drybrushujemy żółtą farbą, w moim przypadku, Moon Yellow z Vallejo.

Krok 5

Zarówno piasek, jak i korek, drybrushujemy delikatnie bielą. Ja użyłem farby którą mam tak długo, że nazwa na etykietce zatarła się. Nazwa firmy przez którą została wydana farba jest chyba oczywista ;).

Krok 6

Na sam koniec przyklejamy za pomocą wikolu bądź kropelki kępki trawki elektrostatycznej. Starajmy się robić wiele małych kępek. Mnie osobiście odrzuca sposób, w jaki niektórzy pokrywają podstawkę posypką – obok wielkich placów gołej ziemi, wielkie połacia trawy. Z drugiej strony nie podobają mi się podstawki pokryte w całości trawą. Jeżeli spojrzymy na dziko rosnącą trawę dostrzeżemy, że rośnie ona w kępkach. Mój sposób jest chyba optimum pomiędzy efektem trawnika, a wyeksponowaniem piachu.
W ten sposób zakończyliśmy prace nad polną podstawką. W przyszłości pokażę Wam, w jaki sposób zrobić efektowny bruk, pustynny piach tudzież leśne runo. Do przeczytania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz